Gå til indhold

NAD er et af Hi-Fi Klubbens mest elskede mærker, og det er ikke en tilfældighed. De bruger nemlig kræfterne på at give dig lydkvalitet og råstyrke for hver eneste krone. Er du til fed lyd uden pynt, overflødige knapper og andet gejl, kommer du ikke uden om NAD!

63 produkter
63 produkter
    M66
    Forforstærker
    44.999,- / Stk
    M28
    Multikanaleffektforstærker
    44.999,- / Stk
    CI 980
    Effektforstærker til installation
    10.999,- / Stk

    Fed lyd i mere end 40 år

    Lige siden deres lille grå 3020-forstærker rev tæppet væk under den etablerede hi-fi-branche i 1977, har NAD stået for markedets bedste lyd til prisen, uanset pris. NAD handler ikke om bling og nemme løsninger. Der er præcist, hvad der skal være – og ikke mere! Til gengæld bliver der råd til at gøre tingene ordentligt. Med NAD’s unikke MDC-moduler kan du endda opgradere en række modeller, så du ikke skal udskifte hele apparatet for at få de nyeste funktioner.

    Skabt til virkeligheden

    Papirdata er én ting, virkeligheden en anden. Et NAD-produkt er skabt til at spille rigtig musik i virkelighedens højttalere og ikke hyletoner i et laboratorium. Det betyder kvalitetskomponenter, bomstærke strømforsyninger og en konstruktion, hvor der står lydkvalitet på hver eneste tekniske løsning. Heriblandt den unikke PowerDrive-teknologi, som får en NAD-forstærker til at spille både højere og renere end konkurrenterne i samme klasse. Sådan var det, da den legendariske chefkonstruktør Bjørn Erik Edvardsen lavede 3020’eren – og sådan er det stadig!

    Dine ører lyver aldrig

    NAD-lyden er altid utrolig ren, dynamisk og medrivende, uanset om du lytter til musik i stereo eller nyder multikanals surroundlyd i din hjemmebiograf. Ethvert NAD-produkt lige fra alt-i-ét iPod-højttalere til tunge high-end-forstærkere er skabt til at give dig lydoplevelser i særklasse. Så bare glem alt om specifikationer og lad dine ører træffe afgørelsen!

    • Maksimal fokus på lydkvalitet og råstyrke
    • Løsninger til både musik, hjemmebio og iPod
    • Både budgetklasse og high-end
    • Enkelt og funktionelt design
    • En række modeller kan modul-opgraderes

     

    HiFi Klubben x NAD:

    Hvis hi-fi-branchen var en stamme, ville NAD og HiFi Klubben være blodsbrødre. Med fire årtiers fælles historie, har de to organisationer et partnerskab som ingen andre.

    NAD var et kerneprodukt hos HiFi Klubben næsten fra begyndelsen. New Acoustic Dimension, som NAD stod for, blev skabt som et kooperativ og var i mange år drevet af distributører og folk med detailindsigt. Folk der ønskede bedre elektronik til deres kunder og kunne fortælle produktudviklerne nøjagtigt, hvilke produkter der ville sælge på markedet. I 1980 sad Gord Simmonds, NAD-distributør i Nordamerika, og Peter Lyngdorf sammen i produktkomiteen og talte om, hvilke produkter de havde brug for. Sådan startede deres samarbejde.

    ”Peters forretningsmodel var bemærkelsesværdig og unik blandt distributørerne. Vi andre var meget traditionelle og havde et netværk af uafhængige forhandlere, hvor vi skulle overbevise dem om at aftage vores produkter. Peter omgik systemet ved at have sine egne butikker,” fortæller Gord Simmonds, CEO i Lenbrook, der ejer NAD.4_BLSPOWERNODE2IWH_1920x1080.jpg

    I global målestok er NAD en mindre virksomhed, der konkurrerer giganter. Derfor er det guld værd for dem at have en partner, der, på grund af historikken og det tætte samarbejde, behandler NAD som sit eget brand. Nye NAD-produkter bliver hurtigt en del af HiFi Klubbens sortiment, og NAD-teamet hører hurtigt om kundernes holdning til produkterne. Hvis der er det mindste problem med et produkt, får NAD besked med det samme, så de kan løse det. Gord Simmonds siger:

    ”Vi har altid lyttet meget til, hvad de har brug for til deres butikker. Og de holder os informerede om det europæiske marked, hvor halvdelen af vores salg ligger.”

    HiFi Klubben er også god til at spotte trends og ændringer i markedet, på grund af den tætte kontakt til kunderne. Et eksempel er musikstreaming, der var helt nyt for bare 10 år siden. HiFi Klubben var hurtige til at tale med NAD om platforme til formålet.

    ”Det førte til Bluesound, der er en del af Lenbrook, men konceptet blev vakt til live gennem dialogen med HiFi Klubben,” siger Gord Simmonds og fortsætter:

    ”En anden virkelig interessant del af samarbejdet er, at Peter Lyngdorf og hans team involverer sig i mange forskellige aktiviteter i lydverdenen. Som den nye forstærkerteknologi, Purifi, som Peter Lyngdorf er investor i. Vores NAD M33 forstærker er det første produkt på verdensplan med Purifi-teknologi.”

    Grundlaget for HiFi Klubbens forretning skabte en del ballade i den danske hi-fi-branche i 1980’erne og 1990’erne. Men blandt NAD-distributørerne var Peter Lyngdorf kendt som en frontløber, der går all-in på sine idéer. Et engagement der ifølge Gord Simmonds har smittet af på HiFi Klubbens kultur:

    ”Når de tror på noget, går de efter det.”

    Hans erfaring er, at danskerne generelt er mere progressive, hvor canadierne går mere sindigt til værks. To markante og stærke kulturer, som i NADs og HiFi Klubbens tilfælde er dog i stand til at forstå og håndtere forskellene:

    ”De skubber os lidt længere, end vi selv ville være nået. Streamingdelen og moderniseringen af vores brand er gode eksempler. Vi kunne tilbyde noget nyt, og HiFi Klubben sagde: Hvorfor ikke gå i gang, inden andre gør det? Hvorfor ikke disrupte hi-fi-industrien med streaming af høj opløsning? Vi kom først på markedet og er temmelig stolte af det. Det har været fantastisk for os.”2_NADM10BK_1920x1080.jpg

    HiFi Klubben ejede NAD fra 1992 til 1999. På det tidspunkt ønskede HiFi Klubben at vende tilbage til detailrødderne og ledte efter den rette køber. Det gav god mening, at den nordamerikanske NAD-distributør købte virksomheden: NAD havde et stort fokus på hjemmebio-receivere, og her var det amerikanske marked vigtigt:

    ”HiFi Klubbens ledelse var fremsynet. De vidste, at NAD skulle konkurrere på et marked, der var ved at ændre sig og drevet af nye forretningskategorier. Jeg tror, at de følte, at hvis produktudviklingen fortsatte fra Europa, ville den sakke bagud.”

    Det giver god mening, at Gord Simmonds kan tale med om, hvad HiFi Klubbens ledelse tænkte tilbage i 1999. De to virksomheder ved næsten alt, hvad der er at vide om den anden, og ord som tillid og åbenhed dukker op i samtalen igen og igen. De har hinandens ryg. Det er den slags indbyggede tillid, der opstår, når man har været forbundet så længe og samtidig har været fuldstændig transparent.

    ”Vi er ikke perfekte. Der er sket ting gennem årene, hvor HiFi Klubben har måttet bøde for vores fejl. Og de har taget beslutninger, der ikke var i vores bedste interesse. Men vi har altid været i stand til at tale om tingene og komme op med en plan. Bundlinjen er, at partnerskabet er stærkere i dag. De første 40 år har været fantastiske, og vi ser frem til, hvad de næste år bringer.”