Achim Schulz, der har arbejdet for Denon siden 2000, har tæt kontakt til HiFi Klubbens produktchef Jens Holst Larsen og sælgere i flere lande. En unik situation for Denon, da elektronikvirksomheden normalt arbejder med partnere, der ikke selv sælger til slutbrugerne. Gennem HiFi Klubbens forhandlernetværk og status som importør, har Denon adgang til værdifuld feedback. En feedback der bidrager til at skabe endnu bedre produkter. Den trådløse højtalerserie Denon Home er bare et af mange eksempler.
”Den tidligere model delte vandene, men den nye har et mere skandinavisk udtryk, hvilket Jens og hans team har haft stor indflydelse på. Det nye design gør også produktet lettere at sælge i resten af Europa,” siger Achim Schulz og fortsætter:
”Du kan udvikle alt, men uden værdifuld feedback betyder det intet. Ingeniører ved ikke meget om look-and-feel. Denon Home blev mere levende med HiFi Klubbens hjælp.”
En anden funktionalitet, Achim tilskriver feedback fra HiFi Klubben, er Quick Select-knapper på fronten af hjemmebio-receivere, så man med et enkelt tryk kan gå direkte til sin gaming- eller aftenindstilling.
Samarbejdet går begge veje. Nogle gange kommer den gode idé fra HiFi Klubben-teamet, hvorefter Achim vender den med ingeniøren. Andre gange står Denon bag en god idé, som HiFi Klubbens produktchef tager op med sit salgspersonale.