Gå til indhold

I HiFi Klubben har vi solgt Sonos i flere år end nogen andre på markedet, og vi kender systemet til mindste detalje. Vi giver dig de fleste valgmuligheder og den bedste vejledning inden køb, og vi skræddersyr den Sonos-løsning, der passer præcist til din indretning og din pengepung. Du får tilmed 3 års ægte garanti på alt, uden at det koster dig en krone ekstra. Vi gør Sonos bedre – kom ind i HiFi Klubben og oplev forskellen!

Du kan få trådløse Sonos-højtalere til alle slags rum, du kan nemt og elegant få god lyd på dit TV, og i stuen kan Sonos give dig de helt store musikoplevelser med ægte hi-fi-lyd.

  • Suverænt nemt i opsætning og daglig brug – alle kan finde ud af det
  • Kæmpe udvalg af streamingtjenester indbygget i Sonos-appen, inkl. YouSee Musik
  • Ekstra stabilt wi-fi
  • Mange elegante løsninger til god TV-lyd
  • Både små og store trådløse højtalere samt ægte hi-fi-løsninger til stuen

HiFi Klubben x Sonos

HiFi Klubben var firstmover indenfor streaming og fandt en unik platform i Sonos, der er for musikstreaming, hvad Apple var for smartphones. I dag ejer en stor del af HiFi Klubbens kunder Sonos-produkter.

Det er sket, at HiFi Klubben har været lidt for tidligt ude med en ny teknologi. Det var nok særligt sandt i forhold til streamingteknologi. Forsøgene tæller Palm Butler, der distribuerede lyd via antennekabler. Kiss, der forsøgte sig med en streaming-adapter og en harddisk-baseret billed-streamer, og Multitainer, der skulle stå under dit TV og streame film og musik. Ingen af dem virkede 100 procent efter hensigten. Det var ikke nødvendigvis et problem at streame fra nettet, men wi-fi dengang var ikke god nok. Folk gad ikke LAN-kabel og antenne-net fungerede heller ikke. Det store problem var dropouts: musik og billede der hakkede eller stoppede, enten fordi forbindelsen var dårlig, eller andre i huset var på internettet. Men så kom Sonos.

”Sonos gjorde det, ingen andre kunne. De skabte deres eget wi-fi-univers. Som de første sikrede de stabil streaming af musik uden dropouts,” siger HiFi Klubbens bestyrelsesformand Klaus Phillipsen, der var med til at opdage Sonos.

"Hellere pizzaæsken"

Partnerskabet mellem Sonos og HiFi Klubben har været givende for begge parter. Sonos er et vigtigt produkt på HiFi Klubbens hylder, og HiFi Klubben har været Sonos’ spydspids i Nordeuropa, før brandet slog igennem på andre store markeder.

Sonos har også nydt godt af HiFi Klubbens indsigt i kundernes behov. Da den gamle Connect:Amp fra 2007 – oprindeligt kaldet ZP100 – skulle gentænkes efter ti år på markedet, blev CEO Christoffer Arensbach og produktchef Jens Holst Larsen inviteret til et udviklingsmøde på Sonos’ københavnerkontor. Her præsenterede projektleder Benji Rappoport og designer Philippe Vossel tre forslag til formen på den fremtidige Sonos Amp: en opretstående rektangel, noget der lignede en skoboks og en pizzaæske i frokoststørrelse.

Benji Rappoport elskede den rektangulære form, men Christoffer Arensbach var ikke fan. Den ville ikke passe ind i et rack. Skotøjsæsken havde samme problem. Pizzakassen var en klar vinder. For en ting er butikskundernes præference for Sonos’ slanke højtalere, men for professionelle, der køber flest Sonos Amps, skal den kunne indgå i de racks, der bliver brugt til skræddersyede multirums-lydinstallationer. Historien om mødet og samarbejdet omkring produktudviklingen nåede redaktionen på Wired, et anerkendt magasin med fokus på ny teknologi. De bragte historien i 2018.

Vækstambitioner udfordrer strategi

Eksklusivaftaler har været en af hjørnestenene i HiFi Klubbens strategi, og er det stadig i Skandinavien. Ved at fokusere på få brands, der føres eksklusivt, kan man opnå en større volumen på hvert enkelt brand, end markedet ellers kunne generere. På den måde sikrer HiFi Klubben lave, konkurrencedygtige indkøbspriser fra leverandøren. Samtidig med at HiFi Klubben selv overlever på trods af, at produktet sælges til priser, der kan konkurrere med nethandel i Europa. Men den strategi blev udfordret af Sonos’ vækstambitioner.

”Sonos er ejet af investeringsforeninger, der går efter vækst, og har investeret et trecifret millionbeløb i dollars for at blive værdifulde i fremtiden. Vi havde Sonos eksklusivt i Skandinavien i mange år og har gjort det godt, men de var nødt til at gå bredere ud,” fortæller bestyrelsesformanden.

At HiFi Klubben ikke længere har eneforhandling af Sonos i Skandinavien har vist sig ikke at være et problem. Selvom Sonos har nået deres mål og nu er aktienoteret, har de stadig styr på forretningen. Varemærket er ikke blevet ødelagt af væksten. Derudover lever HiFi Klubben fint side om side med konkurrenterne, og formår at matche priserne selv med den udvidede garanti og service der tilbydes kunderne.