Gå til indhold

Salgs- og leveringsvilkår i netbutikken

Har du spørgsmål vedrørende netbutikken? Find information om alt fra finansiering til fortrydelsesret.

Forbrugersikkerhed

hifiklubben.dk er en e-mærket netbutik. Når du handler på e-mærkede netbutikker har du altid adgang til e-handelsfondens forbruger hotline.

Som kunde i Hi-Fi Klubbens Netbutik har du altid de rettigheder, som fremgår af Forbrugerstyrelsens regler. Du kan læse mere om Forbrugerstyrelsens vejledning til sikker e-handel her. Hvis et køb henvises til Forbrugerstyrelsens Klagenævn, retter vi os efter nævnets anbefaling.

Bestilling

På hifiklubben.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, eller til bestilling og varer generelt på hifiklubben.dk, er du velkommen til at kontakte os på mail netbutik@hifiklubben.dk. Vi besvarer normalt mails indenfor 24 timer i hverdagen. Vi kan også kontaktes på telefon 70 80 90 00 (mandag-fredag 9-18, lørdag 10-15).

Alle priser er i danske kroner inkl. moms og andre afgifter.

Når du handler med hifiklubben.dk indgås aftaler på dansk.

Sådan handler du hos os

For at foretage et køb på hifiklubben.dk skal du igennem 5 trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Godkend vores forretningsbetingelser
4. Vælg betalings/forsendelsesmåde
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Sikker internetbetaling via DIBS

Hi-Fi Klubben benytter DIBS (Dansk Internet Betalings System). Betaling med kreditkort på Hi-Fi Klubbens hjemmeside er sikker og certificeret af PBS. Du kan betale med:

  • Dankort og e-Dankort
  • Visa og Visa Electron
  • Eurocard og Mastercard 
  • Bankoverførsel (ikke dækket under indsigelsesordningen)

Ved køb med kreditkort trækker vi selvfølgelig ikke beløbet fra din konto, før varen er afsendt fra vores lager.

Der tages ikke gebyr ved betaling via Dankort eller kombineret Dankort/Visa på hifiklubben.dk.

Finansiering

Vi tilbyder finansiering af online-køb via Ekspres Bank. Låneansøgning foregår automatisk når finansiering vælges som betalingsmiddel på din ordre. Underskrift foregår med NemID, så din ordre kan gøres færdig med det samme. Læs mere om finansiering her.

Faktura via Ekspres Bank

I vores Netbutik kan du vælge at betale dine køb med Faktura via Ekspres Bank.

Du skal dermed først betale dine varer 14 dage efter købet. Vælger du at betale efter 14 dage, koster det kr. 35,- i fakturagebyr. Når du skal betale, kan du også vælge at dele betalingen over 10 måneder. Vælger du det, vil det koste kr. 35,- pr. måned. Altså i alt kr. 385,- i kreditomkostninger.

Kreditten ydes af Ekspres Bank, og der skal en sædvanlig kreditvurdering til. Derfor skal du bruge dit NemID undervejs i ansøgningen.

Du kan ikke vælge Faktura via Ekspres Bank,hvis du har valgt afhentning i butik under levering.

EAN - elektronisk fakturering

EAN-fakturering kan ske til det offentlige (vælges i betalingsvinduet ved online-ordre i vores netbutik).

Levering

Fragtprisen afhænger normalt af varens størrelse og vægt. Ved salg til Grønland og Færøerne fratrækkes momsen automatisk inden varerne sendes. Kontakt evt. netbutik@hifiklubben.dk for nærmere information.

Levering sker med Post Nord, eller fragtmand ved større forsendelser (du vil i så fald blive kontaktet for nærmere aftale vedr. leveringsdag). Ved levering af møbel og/eller TV (på over 55-tommer) til ikke brofaste øer i Danmark, vil ordren blive pålagt kr. 2000 ekstra i leveringsomkostning (sendes via fragtmand på XL-palle). 

Vores normale leveringstid beregnes til 1-2 hverdage (Bornholm 2-3 dage og Grønland/Færøerne 1-4 uger), fra du har modtaget ordrebekræftelsen. Du modtager en e-mail med forsendelsesnummer, når din bestilling er afsendt.

Vælger du afhentning i butik, skal du ikke betale fragt. Til gengæld kan leveringstiden være lidt længere, alt efter om varen er på lager i den pågældende butik. 

Når levering sker via fragtmand, bliver varen normalt leveret til første hoveddør på gadeplan (i tidsrummet kl. 8-17 på hverdage). Du kan angive den ønskede leveringsdag i besked-feltet i ordren (påregn 2 hverdage til ekspedition). Ønskes hjælp til ind-/opbæring (mod tillæg), skal det aftales på forhånd. Billed-ID skal normalt fremvises ved modtagelsen (så evt. fejllevering undgås).

Hvis du bestiller varer, som er midlertidigt udsolgt, vil du blive informeret via e-mail eller telefon med oplysning om forventet leveringstidspunkt. Ønsker du ikke at modtage varen på grund af forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille den.

Læs mere om fragt og levering

Momsfrit salg til udlandet

Handler du i webshoppen skal du blot gennemføre ordren og betalingen på helt normalvis. Når vi ser at ordren er til et land uden for EU, eller er til en feltpost-adresse, fratrækker vi moms og tillægger den ekstra fragt, når ordren ekspederes. Vi korrigere dermed din betaling ned, allerede når ordren afsluttes og momsrefusion/dokumentation er dermed på plads, uden at du behøver foretage dig yderligere.

Hvis fragten koster mere end hvad der kan dækkes af momsbeløbet, vil du høre fra os, inden vi ekspedere ordren. Pakkepriser til udlandet findes på www.postnord.dk. 
Ved større forsendelser sender vi normalt via shipping-firma, da det bedre kan betale sig for kunden (du vil blive kontaktet for nærmere aftale).

Hvis du bor uden for EU, kan du også få momsen refunderet, hvis du tager de købte varer med dig ud af landet, forudsat du køber for minimum kr. 300,-. Du betaler det fulde beløb inklusive dansk moms i butikken. Du oplyser din adresse i udlandet, hvorefter vi i butikken udfylder en formular, som du får med dig. Din adresse skal dokumenteres via pas, ID-kort eller anden legitimation. Husk oplysning om kontonummer til overførsel af moms.

Når du forlader landet, skal du (typisk i lufthavnen) sørge for at få toldmyndighedernes stempel på formularen. Når du – sammen med det købte – er kommet hjem til din bopæl i udlandet, sender du formularen retur til Hi-Fi Klubbens administration. Så refunderer vi momsbeløbet, fratrukket et administrationsgebyr på kr. 100,-

Transportforsikring

I fragtbeløbet er inkluderet en forsikring, som dækker bortkomst og eventuelle skader på produktet under transporten fra os til dig. Hvis der er synlige skader ved modtagelsen af varen/varerne, skal du straks kontrollere, om varen har lidt synlig overlast. Hvis ja, skal du nægte at modtage varen. Hvis nej, skal du bede posten eller fragtmanden om at notere, at emballagen er beskadiget under transporten.

Er der eventuelt andre skader på produktet efter udpakning, skal du kontakte os hurtigst muligt. Vi vil derefter sørge for den videre sagsgang, så du kan få ombyttet dit nye produkt uden unødig ventetid.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, kan du sende en mail til netbutik@hifiklubben.dk.

Fortrydelsesret

Der er 14 dages ubetinget fortrydelsesret på varer købt i Hi-Fi Klubbens Netbutik (pengene tilbage eller ombytning til anden vare).

Du kan bytte eller returnere julegaver til og med onsdag den 31. januar 2018 - eneste undtagelse er fladskærme og projektorer, hvor det i stedet er vores normale 14 dages returret som gælder.

Læs mere om retur- og ombytningsret i Netbutikken og i de fysiske butikker her

Reklamation

Hvis du mod forventning skulle modtage en forkert eller defekt vare, udbedrer vi fejlen ved hurtigst muligt at sende dig den rigtige/en ny vare, når vi har modtaget den forkerte/defekte vare retur. Vi fremsender returpakkeseddel, således at returpakken blot kan afleveres hos nærmeste posthus/postbutik.

Når du handler hos Hi-Fi Klubben har du 2 års ægte garanti (og ikke blot 24 måneders reklamationsret). Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse. Det er f.eks. muligheden for at få et afslag i købesummen eller at ophæve købet. Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Vi refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.

Ved reklamation indenfor de første 14 dage sendes varen til:

Hi-Fi Klubben Netbutik
Europaplads 4
8000 Århus C

Ved reklamation efter de første 14 dage

Varen kan indleveres hos nærmeste Hi-Fi Klubben butik, hvor de i nogle tilfælde kan afhjælpe fejl på stedet. Varen kan også sendes til netbutikken eller direkte til vores værksted:

Hi-Fi Klubben Service
Dali Alle 1
9610 Nørager
 

Vi har brug for følgende information når du sender varen til os

Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.

Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Vi sender en mail, hvis du fortryder eller reklamerer

Har du har sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. I mailen finder du en vedhæftet kreditnota, eller du får oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

Læs mere om garanti, returret og reklamation her.

Andet

  • Vi forbeholder os ret til at forandre priser og specifikationer uden varsel.
  • Vi tager forbehold mod eventuelle trykfejl, udsolgte varer og svigtende leverancer fra vores leverandører.
  • Hvis en bestilt vare ikke er tilgængelig inden for normal leveringstid, får du besked om dette.
  • Personer under 18 år, som ønsker at bestille varer, skal have samtykke fra forælder/værge.
  • Ved at indsende en bestilling til os, forudsættes du at have gennemlæst og accepteret vores salgsvilkår.

Persondata politik

Læs Hi-Fi Klubbens persondata politik her.

Vi bruger småkager, aka cookies (informationskapsler), så du bl.a. kan bruge vores netbutik. Vi bruger dem også til at finde ud af, hvordan vores netsider bliver brugt, så vi hele tiden kan forbedre os, selvfølgelig imens vi lytter til vores favoritmusik. Ved at fortsætte accepterer du alt dette. Læs mere om cookies her