Gå til indhold

Salgs- og leveringsvilkår på webshoppen

Har du spørgsmål vedrørende webshoppen? Find information om alt fra finansiering til fortrydelsesret

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Juridisk navn: HiFi Klubben A/S
CVR-nr. 89837316
Hovedkontor: Tilst Skolevej 31, 8381 Tilst
Mail-adresse: [email protected]
Telefonummer: 70 80 90 00

Personer under 18 år, som ønsker at bestille varer, skal have samtykke fra forældre/værge.

Ved at indsende en bestilling til os, forudsættes du at have gennemlæst og accepteret vores salgsvilkår.

Bestilling

På hifiklubben.dk kan du kun bestille varer via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, eller til bestilling og varer generelt på hifiklubben.dk, er du velkommen til at kontakte os på mail [email protected]. Vi besvarer normalt mails indenfor 24 timer på hverdage. Vi kan også kontaktes på telefon 70 80 90 00 (mandag-fredag 10-18).

Alle priser er i danske kroner inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Når du handler med hifiklubben.dk indgås aftaler på dansk.

Sådan handler du hos os
For at foretage et køb på hifiklubben.dk skal du igennem 5 trin:

1. Find den eller de varer du ønsker og læg dem i indkøbskurven, gå herefter til kassen.
2. Indtast dine personlige oplysninger
3. Godkend vores forretningsbetingelser
4. Vælg betalings/forsendelsesmåde
5. Tjek at alle oplysninger er korrekte på opsamlingssiden og godkend købet

Momsfrit salg til udlandet

Handler du i webshoppen skal du blot gennemføre ordren og betalingen på helt normalvis. Når vi ser at ordren er til et land uden for EU, eller er til en feltpost-adresse, fratrækker vi moms. Ekstra fragt til udlandet tillægges, når ordren ekspederes. Vi korrigere dermed din betaling ned, allerede når ordren afsluttes og momsrefusion/dokumentation er dermed på plads, uden at du behøver foretage dig yderligere.

Hvis fragten koster mere end hvad der kan dækkes af momsbeløbet, vil du høre fra os, inden vi ekspedere ordren. Pakkepriser til udlandet findes på www.postnord.dk. 
Ved større forsendelser sender vi normalt via shipping-firma, da det bedre kan betale sig for kunden (du vil blive kontaktet for nærmere aftale).

Hvis du bor uden for EU, kan du også få momsen refunderet, hvis du tager de købte varer med dig ud af landet, forudsat du køber for minimum kr. 300,-. Du betaler det fulde beløb inklusive dansk moms i butikken. Du oplyser din adresse i udlandet, hvorefter vi i butikken udfylder en formular, som du får med dig. Din adresse skal dokumenteres via pas, ID-kort eller anden legitimation. Husk oplysning om kontonummer til overførsel af moms.

Når du forlader landet, skal du (typisk i lufthavnen) sørge for at få toldmyndighedernes stempel på formularen. Når du – sammen med det købte – er kommet hjem til din bopæl i udlandet, sender du formularen retur til HiFi Klubbens administration. Så refunderer vi momsbeløbet, fratrukket et administrationsgebyr på kr. 100.

Ved salg til Grønland og Færøerne fratrækkes momsen automatisk inden varerne sendes. Kontakt evt. [email protected] for nærmere information.

Levering

Fragtprisen afhænger normalt af samlet pris på bestillingen samt varens type.

Vi tilbyder altid fri fragt til afhentning hos nærmeste HiFi Klubben butik og fri fragt til pakkeboks/postbutik ved køb over kr. 5.000,-* (dog ikke på TV). Store TV på over 50-tommer kr. 399 og leveres via fragtmand.

Levering sker med PostNord, eller fragtmand ved større forsendelser (ønske til leveringsdag kan oplyses i besked-feltet i ordren).

Ved levering af møbel og/eller TV (på over 50-tommer) til ikke brofaste øer i Danmark, vil ordren blive pålagt op til kr. 2000 ekstra i leverinsomkostning (sendes via fragtmand på XL-palle). 

Vores normale leveringstid beregnes til 1-2 hverdage (Bornholm 2-3 dage og Grønland/Færøerne 1-4 uger), fra du har modtaget ordrebekræftelsen. Du modtager en e-mail med forsendelsesnummer, når din bestilling er afsendt.

Vælger du afhentning i butik, skal du ikke betale fragt. Til gengæld kan leveringstiden være lidt længere, alt efter om varen er på lager i den pågældende butik. 

Når levering sker via fragtmand, bliver varen normalt leveret til første hoveddør på gadeplan (i tidsrummet kl. 8-17 på hverdage). Du kan angive den ønskede leveringsdag i besked-feltet i ordren (påregn 2 hverdage til ekspedition). Ønskes hjælp til ind-/opbæring (mod tillæg), skal det aftales på forhånd. Billed-ID skal normalt fremvises ved modtagelsen (så evt. fejllevering undgås).

Hvis du bestiller varer, som er midlertidigt udsolgt, vil du blive informeret via e-mail eller telefon med oplysning om forventet leveringstidspunkt. Ønsker du ikke at modtage varen på grund af forlænget leveringstid/restordre, har du naturligvis mulighed for at afbestille den.

Læs mere om fragt og levering

Transportforsikring
I fragtbeløbet er inkluderet en forsikring, som dækker bortkomst og eventuelle skader på produktet under transporten fra os til dig. Vi anbefaler kraftigt, at du undersøger varen, når du modtager den. Hvis der er synlige skader ved modtagelsen af varen, bedes du straks kontrollere, om varen har lidt synlig overlast (i så fald bedes du nægte at modtage varen, hvis den leveres via en fragtmand). 

Er der eventuelt andre skader på produktet efter udpakning, skal du kontakte os hurtigst muligt. Vi vil derefter sørge for den videre sagsgang, så du kan få ombyttet dit nye produkt uden unødig ventetid.

Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse eller faktura, kan du sende en mail til [email protected].

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 30 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
In-ear høretelefoner, hvor plomberingen er brudt, tages af hygiejnemæssige årsager ikke retur.

Fortrydelsesfristen udløber 30 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.  

Består varen af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 30 dage, efter den dag, du får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse.

Du skal inden 30 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives til [email protected] eller telefon 70809000, eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.  

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

In-ear hovedtelefoner, hvor emballagen er brudt kan af hygiejnemæssige årsager ikke returneres.

Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage.

Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for: store møbler og TV på over 55-tommer, samt for alle varer der vejer mere end 30 kg. 

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til ca. kr. 2000.

Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt under én ordre.
Bemærk, at du ikke får leveringsomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varer undtaget fortrydelsesretten
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, eller hvis du bryder plomberingen på lyd-eller billedoptagelser eller computersoftware, samt pick-up´er og pick-up nåle.

Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi. 

Husk at medsende alt tilbehør og helst i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: 
HiFi Klubben Netbutik
Tilst Skolevej 31
8381 Tilst

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Reklamation og garanti

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos HiFi Klubben har du 2 års ægte garanti (og ikke blot 24 måneders reklamationsret). Garantien betyder, at du som kunde ikke, som ellers, skal godtgøre, at fejlen har været til stede fra starten, hvis du reklamerer mere end 6 måneder efter at du har modtaget varen.

Indenfor garantiperioden vil du enten få varen repareret eller ombyttet, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Hvis du mod forventning skulle modtage en forkert eller defekt vare, udbedrer vi fejlen ved hurtigst muligt at sende dig den rigtige/en ny vare, når vi har modtaget den forkerte/defekte vare retur. Vi fremsender returpakkeseddel, således at returpakken blot kan afleveres hos nærmeste posthus/postbutik.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) leveringsomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine leveringsomkostninger.

Ved reklamation indenfor de første 30 dage sendes varen til:
HiFi Klubben Netbutik
Europaplads 4
8000 Århus C

Ved reklamation efter de første 30 dage
Varen kan indleveres hos nærmeste HiFi Klubben butik, hvor de i nogle tilfælde kan afhjælpe fejl på stedet. Varen kan også sendes til netbutikken eller direkte til vores værksted:
HiFi Klubben Service
Dali Alle 1
9610 Nørager 

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav. 

Persondatapolitik

For at du kan indgå aftale med os på hifiklubben.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

• Navn 
• Adresse 
• Telefonnummer 
• e-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos HiFi Klubben A/S og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Hvad bruges mine personlige oplysninger til?
Når du giver HiFi Klubben oplysninger om dig selv, bruger vi dem til at forbedre vores hjemmeside samt til at give dig en bedre dialog og service, for eksempel e-mails omkring emner og produkter, som kunne have speciel interesse for dig.

Data kan i nogle tilfælde blive delt med vores samarbejdspartnere i bestræbelserne på at skabe den bedste og mest relevante kommunikation. Samarbejdspartnere i denne sammenhæng betyder typisk mediebureauer og analysefirmaer. Alle sådanne samarbejdspartnere har direkte kontakt med HiFi Klubben og har underskrevet en databehandler-aftale, der forpligter til en sikker og 100% fortrolig behandling af dine data. Dine oplysninger vil derfor aldrig blive videregivet til tredjepart, som vil kunne bruge dem til at kontakte dig direkte (reklame-spam og lignende).

Persondataloven beskytter dig
Ifølge persondataloven har du ret til at blive informeret om behandlingen af personoplysninger. I HiFi Klubben ønsker vi at give dig så meget kontrol som muligt med dine private oplysninger. Du kan derfor til enhver tid gå ind og ændre eller slette dine personlige oplysninger under ”Min profil” i HiFi Klubben.

Den dataansvarlige på hifiklubben.dk er HiFi Klubben A/S, Tilst Skolevej 31, 8381 Tilst, CVR. DK 89837316. 

Registrering af anonyme besøgsdata (cookies m.m)
Information om besøg på vores websider bliver logget anonymt. Loggen indeholder ikke personidentificérbare oplysninger, men benyttes til statistik, som hjælper os i arbejdet med at gøre vores hjemmeside funktionel og brugervenlig.

Informationskapsler benyttes på de fleste hjemmesider og er små tekstfiler, som lagres af internet-browseren (Internet Explorer, Firefox eller andet) på din pc. "Elektroniske billeder" er usynlige grafikelementer, som i dette tilfælde læses fra Yahoo!s hjemmeside og bruges til måling af trafik på hjemmesiden.

Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor. Direktøren og ansatte for HiFi Klubben A/S har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Som registreret hos HiFi Klubben A/S har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til HiFi Klubben A/S via e-mail [email protected].

Ophavsret (Copyright)
Indholdet på dette website tilhører HiFi Klubben A/S og er beskyttet af loven om ophavsret. Information, inklusive tekst, billeder og lyd, må ikke reproduceres, ændres, kopieres eller gemmes i nogen form uden skriftlig tilladelse fra HiFi Klubben. Det er ulovligt at modificere indholdet på dette website. Overtrædelse af disse bestemmelser vil blive retsforfulgt.

Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb i HiFi Klubben netbutik, skal du rette henvendelse til [email protected], eller på telefon 70809000. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her -http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret 5. februar 2018.

Pricerunner 

Som medlem på PriceRunner sikres dit køb op til 50.000 kroner, hvis et problem skulle opstå i forbindelse med dit køb. Købsgarantien er gratis for dig som forbruger og gælder for alle køb, når du handler hos os.

Købsgarantien dækker forbrugere med adresse i Danmark. Hvis en butik ikke påtager sig sit ansvar ifølge loven og løser problemet relateret til et køb inden for 30 dage, træder garantien i kraft.

Hvis du ikke allerede er medlem på PriceRunner og har besøgt os via dem, så kan du inden for en time efter dit køb gennemføre din registrering. Det koster intet og tager mindre end tre minutter, og vupti så er dit køb omfattet af garantien!  Registrer dig for at få PriceRunner Købsgaranti

Hvis du ønsker, at dit køb skal dækkes af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som forbruger. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er ødelagt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.

Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgarantien dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti dækker ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.

Besøg PriceRunner for at se de endelige vilkår samt en liste med kategorier, der ikke er dækket af garantien.

Ja tak, jeg vil gerne blive medlem på PriceRunner og få gratis Købsgaranti!