Gå til indhold

Restordrer
som følge af COVID-19
pandemien

Selvom den globale Corona pandemi forhåbentlig snart er under kontrol, skaber den fortsat store leveringsproblemer på en lang række varer inden for mange brancher. Især elektronik er hårdt ramt.

COVID-19 pandemien igennem det seneste år har skabt mange forstyrrelser i verdensproduktionen:

  • Fabrikker har været lukket ned i længere perioder og åbner op til en enorm efterspørgsel, som man har svært ved at følge med.
  • Underleverandører har været lukket ned, og nogle har mistet pusten undervejs og er forsvundet. Det gør, at de, som skulle bruge lige præcis den chip fra den fabrik, skal ud og have den produceret et andet sted.
  • Priserne på mange råvarer er steget voldsomt, og producenter er af den grund udfordret og søger andre leverandører.
  • Fragtpriser er steget voldsomt, og man leder derfor efter billigere (og langsommere) alternativer.

Udfordringerne ses på alt fra mobiltelefoner, computere, TV og hi-fi udstyr, og i øvrigt også i mange andre brancher.

Du vil derfor opleve flere restordrer i HiFi Klubben end tidligere, og når vi giver Corona pandemien skylden, så er der faktisk noget om snakken, selvom vi alle mener, at de problemer snart burde være fortid.

Varemangel er en ting, leveringstider er noget andet

Ud over restordre-problematikken oplever vi desværre også, at vi får bekræftede leveringsdatoer fra vores leverandører, som senere bliver ændret.

Det er vi især kede af, fordi det betyder, at vi må ændre på den forventede leveringsdato til vores kunder, som venter på deres varer. Af og til ændres datoen endda flere gange.

Du kan imidlertid være helt sikker på, at vores indkøbere arbejder på fuldt tryk på at få varer hjem så hurtigt som overhovedet muligt, og at de forventede leveringsdatoer er så præcise som muligt. Enhver ændring af forventet leveringsdato er altid på grund af udefra kommende forhold, som vi ikke kan påvirke.

Hvis en vare er udsolgt, kan du se den aktuelle forventede leveringstid på produktet på vores hjemmeside. Her kan du også bede om at få besked, når varen er på lager igen. Leveringstiden her er ved nye ordrer. Har du allerede lagt en ordre, og venter på varen skal du (med et vist forbehold) regne med den leveringstid du har fået oplyst.

Du kan altid kontakte vores kundeservice eller vores butikker ved spørgsmål om leveringstid, og så vil vi svare så godt vi kan under de aktuelle vilkår.

Populære
produkter